Home

The Short Girls .

My photo
People call me mia or miah. An alter-ego. Certain things in here is a HISTORY!

Budak Budak PENDEK. Gua je tinggi.

My Baby Guitar :)

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, March 22, 2012

Jatuh Cinta.

Assalamualaikum cinta.



Kau mencintaiku seperti bunga mencintai titah Tuhannya,
Tidak pernah lelah menebar mekar aroma bahagianya,
Tidak pernah lelah meneduhkan gelisah nyala,
Kau mencintaiku seperti matahari mencintai titah Tuhannya
Tidak pernah lelah membagi cahaya,
Tidak pernah lelah menghangatkan jiwa.

                                                           (Bila Cinta Bertasbih)




Saya jatuh cinta? Tak pelik. Saya manusia biasa. Walaupun saya telah mencelakakan semua rasa itu pada entri lepas. Alah, biasalah. Perasaan sementara. Tapi mungkin satu hari nanti itu tak mustahil. Bukan lah nak menjiwang tapi ni kenyataan. Kenyataan bahawa saya jatuh cinta dengan cerita Ketika Cinta Bertasbih.




Call me lame. Call me out-of-date. Ye, saya tahu cerita ni dah lama. Tapi saya baru tengok. Dan saya sangat jatuh cinta dengan watak lelaki nama Khaerul Azzam tu. Dia macam one of my favourite type. Dia humble, dia biasa je, tapi dia ada something call " X-Factor " yang bukan semua orang ada. Dan yang paling penting, he's got "faith"  atau Iman.

Walaupun dia dikelilingi perempuan yang cantik, digoda perempuan cantik, dia masih dengan pendirian dia. Pendirian seorang lelaki yang beriman. Pendirian seorang lelaki yang bertanggungjawab dengan tidak menyentuh seorang perempuan yang bukan miliknya yang sah. Hebat. Tak kalah dengan nafsu.

Wujudkah lelaki seperti itu?

Ya, wujud.

Layakkah untuk saya?

..................


Scene paling best ialah time malam pertama antara Anna dengan Azzam tu.

"Namanya siapa?"-Anna
"Abdullah"-Azzam
" Gak pa pa kahwin dengan penjual bakso kyk saya?"-Azzam
"Gak pa pa, asal bakso Cinta"-Anna


Sweet gila.  Bayangkan kalau saya dengan bakal suami masa depan buat macam tu?


"Nama nya siapa? "- saya
"Mamat bin Abu "- si lelaki
"Tak mengapa kahwin dengan tokei balak macam saya" - si lelaki
"Tak mengapa, asal banyak duit" - saya
*gurauan semata mata, saya bukan mata duitan*


Terima kasih sudi baca entri :)