Home

The Short Girls .

My photo
People call me mia or miah. An alter-ego. Certain things in here is a HISTORY!

Budak Budak PENDEK. Gua je tinggi.

My Baby Guitar :)

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, April 10, 2011

TIPS LOLOSKAN DIRI DARI SEKATAN JPJ

Tanpa mukaddimah yang panjang lebar saya ingin terus kepada tips. Dah pukul 3 pagi. Saya nak tido lah. Tips ni berkesan untuk mereka yang merempit menggunakan motor.

  1. Turun dari motor dengan muka yang berlagak tak bersalahnya.
  2. Cuba untuk membuat lawak tak berapa cerdik dengan menyebut kawan awak punya result SPM, Final exam,result Muet kepada Encik Cip.
  3. Muka haruslah manis umpama mahu mengorat Encik Cip.
  4. Menipu mereka dengan mengatakan road tax anda dah di renew oleh bapak tapi lupa nak ambil. Walaupun dah doploh tahun mati.
  5. Road tax tu sila letak di bawah sit dan skru kan supaya tak boleh bukak.
  6. Gelak je bila Encik Cip bercakap, macam tak bersalah.
  7. Anda buat - buat pergi kat sekatan, pastu press motor laju laju pastu lari.
  8. Bawak barang yang banyak dalam bakul.
  9. Make sure muka anda 40 tahun lebih tua.
  10. Buat buat tertinggal purse kat rumah.
Tips yang saya buat ni adalah berdasarkan eksperimen yang saya dah buat semalam.

KAlau anda tak percaya silalah mencubanya sendiri gerenti akan disaman. Dan kalau lebih bertuah, akan disaman double jika mengikut tips 7 macam yang dibuat oleh 2 orang mamat haritu.


Senang cerita macam ni lah, saya sebenarnya kena saman hari tu..huahuahua T_T . Disebabkan roadtax motor kawan saya mati. Emm, sebenarnya bukan saya kena saman. Tapi kawan saya sebab time tu dia yang   bawak. Saya pon terkena tempiasnya okay. Kena duduk tepi jalan tu, lepastu adalah sorang pakcik tah sape tah, senyum2. Jatuh saham i tau! Roadtax tu dah mati sebulan lepas, macam mane lah member ni tak boleh perasan sedangkan dah beribu batu nautika dah kitaorang jalan. So, tak pasal-pasal hari tu kitorang kena saman. Dia lah..bukan saya. Oh, dammit. Memang hari tu hari malang betol. Mungkin inilah balasannya derhaka pada bos kot?......

Tapi tips 8 dan tips 9 betol tau. Ada lah pakcik yang bawak barang dan pakcik yang kelihatan agak tua, tak pulak kena cek. Lepas macam tu je, oh demm..tak aci. Mana boleh ada unsur pilih kasih disini...grrrrr~

6 comments:

forever love said... REPLY

AA kene erk.? ayok!!!

Amira Anorah said... REPLY

kena la..ish..demm betol buat hari tu...!

forever love said... REPLY

alahai ciannya... takpe.. lain kali.. before naik moto.. check dulu roadtax tue.. hihi..

follower AA dah 333.. hehe

mrizal said... REPLY

Datang terjah.
Hahaha.
Pe pun dah follow.
Follow alik.
Tengs..
Http://cselalu.blogspot.com

Jerung Gergasi said... REPLY

seb bek la aku tak bawak motor .. duk kat laut berenang je lah. JPJ x de..

SITI NURSHAHIDAH BINTI ALI said... REPLY

haha..sye gune motor bapak sye jer..x cukup uit nak bli sendiri punye..yg nmbor 5 tu(skrukan road tax),,bapak sye buat..mmg skru abis la..mule2 pelik gak bler nmpk skru driver dlam bakul..rupe2nye ade kegunaan..haha..
(tetibe terasa mase bace td..)