Home

The Short Girls .

My photo
People call me mia or miah. An alter-ego. Certain things in here is a HISTORY!

Budak Budak PENDEK. Gua je tinggi.

My Baby Guitar :)

Lilypie First Birthday tickers

Friday, March 4, 2011

Tukang tilik :: Apabila Anda tahu bila anda akan mati .

Ni bukan entri pasal saya akan mati

T_T

Baca dulu okeyh!

Dua hari lepas, saya skype dengan seorang kawan ni. Lama gila kau!. Dari pukul 1 pagi sampai pukul 6 pagi. Terus sembahyang subuh. =.=" . Macam-macam kitaorang cerita. Dari pasal pakwe DIA(saya single) sampai cerita hantu. Ada ke malam-malam cerita pasal hantu. Naik bulu roma. Pastu mula lah bayangkan perkara pelik-pelik. =.=" . Perempuan memang macam tu, kan? itu fakta seorang permpuan, dah tahu takut, nak cerita jugak. Dia lah takut, saya tak. Ok, saya tipu *Gelak*.

Tapi satu cerita yang sangat saya tertarik minat untuk mendengar bila dia bercakap pasal tukang tilik ni. YE, kita semua tahu, or...just tak semua tahu yang ade sesetengah orang kat dunia ni, dianugerahkan kelebihan. Iaitu, diorang ada deria rasa keenam. DERIA RASA???. dalam bahasa omputihnya, Sixth sense. Korang percaya pada tukang tilik tak?okay, korang akan cakap semua tu tahyul. Jangan kata saya percaya plak. Saya tak cakap pon..T_T.


Okay, back to story. My kawan yang juga nurse-to-be nie dengan kawan -kawan dia pergi rumah makcik sorang ni kot. [tak ingat part tu]. Lepas tu makcik ni, yang kira macam ade kuasa superpower ni, cek lah tangan mereka.


Tangan orang pertama, makcik cakap akan kawin dengan orang kaya. diaorang ni dalam 2 or 3 orang macam tu la. tangan orang kedua ni makcik tu cakap dia akan mati lepas tu hidop semula. Maksud dia macam dia mungkin akan kemalangan or ada penyakit yang buat dia berhenti bernafas sekejap then hidop semula. tapi guna alat. 


SAmpai pulak giliran kawan saya yang sorang ni, makcik tu TERKEJUT!. Makcik tu cakap...








" Awok akan mati beranookkk. Mati beranookkk! "





Cuba bayangkan korang akan mati. *takut*
Cuba bayangkan Tuhan akan tarik nyawa kamu *takut*
Cuba bayangkan~~
Cuba lihat dah berapa banyak dosa dan pahala dah kamu buat? *takut dan serun*



Kawan saya pon agak trauma. Takot nak kawin.
Tapi semua qada' dan qadar, jodoh, ajal dan maut kan di TANGAN Tuhan.

Bukan di TANGAN kita.


Macam mana makcik tu telek tangan kawan saya, saya tak boleh terangkan sangat. Sebab tak ada di tempat kejadian. (macam CSI plak). so saya try search something.
And i found this. 


Try lah TILIK diri sendiri.
Manalah tahu kamu mati esok? okay, saya bergurau. 
Ingat!!Jangan terlalu percaya!

SYIRIK!






Rahsia Tapak Tangan

3 comments:

Ikhwan said... REPLY

Ingat tilik itu hukumnya haram :)

mahfudzah said... REPLY

haha..mati beranak!aiooo..cuak gile ok

Wafi said... REPLY

mati itu pasti.. xperlu tilik bila kita mati.. tapi tambahkan amal ibadah kita kerana mungkin esok hari kematian kita.. takut2 bekalan ke akhirat xcukup..