Home

The Short Girls .

My photo
People call me mia or miah. An alter-ego. Certain things in here is a HISTORY!

Budak Budak PENDEK. Gua je tinggi.

My Baby Guitar :)

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, March 12, 2011

BEN ASHAARI BLOGGER LELAKI vs PEREMPUAN



1.  Pada pendapat saya blogger lelaki kurang ikhlas, tapi TAK SEMUA kurang ikhlas. Kenapa saya cakap macam tu? Biasanya blogger lelaki ni suka mengutuk, bukan mengutuk la,ayat cantik sikit menegur perempuan terutamanya dari segi agama. Saya bukan marah mereka menegur para perempuan. Kita boleh sedar diri sikit  bila si lelaki or kaum lain jantina menegur berbanding kaum sendiri menegur. Ok la saya bagi contoh, tapi agak kasar sikit. Perempuan jangan terasa okay, terasa bagus lah..:')

Perempuan tegur: Awak, awak pakai baju nampak tali br*..
Si polan menjawab: Biarlah, kau sebok apa..

Lelaki tegur: Awak, tali br* awak nampak. Baju awak nipis. Malu lah saya tengok.
Si polan menjawab: Oh saya pakai baju lain nanti..*si polan malu*..

Baguskan kalau lelaki menegur.  Perempuan MUNGKIN akan dengar cakap. Kecuali si polan jenis keras kepala dan hati batu. Tapi kenapa saya cakap mereka tak ikhlas? Mereka atau blogger lelaki selalu menegur perempuan di luar sana yang kita sememangnya tahu perempuan mudah dapat dosa dan kaum perempuan lah yang paling ramai di neraka, namun orang yang paling dekat dengan mereka tak pulak mereka tegur. Bak kata pepatah, kuman di seberang laut nampak, gajah didepan mata tak nampak, sebenarnya kaitan peribahasa ni dengan apa yang saya cuba nak cakap kan ialah, diaorang menegur perempuan di luar sana, tetapi awek or isteri sendiri dua kali lima je or lagi teruk! cuba menjadi malaikat di internet.


*bukan laki je perempuan juga

2. Blogger lelaki malu letak gambar. Kenapa?

* Mungkin mereka  tak hansam. Mungkin mereka ada jerawat batu di muka..=D. Sebenarnya mereka bukan malu. Senang cerita macam ni la. Sebenarnya mereka sengaja nak jadi mystery man. So that perempuan tertanya tanya, macam mana rupa lelaki ini. Kacak kah beliau? Hensem kah beliau? Lagi-lagi mereka punya ayat dalam entri best best  and ayat mereka sweet for sure awek awek comel cute and gedik akan suka baca.  BEriban riban lah gadis-gadis menjadi follower mereka. Si gadis gadis gedik ni pon sibuk cari FB lah semua. Contoh kalau lelaki tu tunjuk muka, lepas tu tak hansam pulak, hanya kata-kata dia je yang sweet, for sure tak ramai yang akan jadi follower lelaki tu. Perempuan kat cerewet dan memilih. Saya tak. Saya tak..



3. Kenapa lelaki berblog? Secara umum.

Pada pendapat saya lelaki berblog kebanyakannya lah, semua mungkin mula sebab duit. Ye lah, lelaki sangat pro dengan SEO, menda jadah haram lagi lah. Perempuan ada jugak. Tapi tak ramai. Ada jugak lelaki yang mula berblog sebab tugasan macam esaimen semua, lepas tu dorang sambung je buat blog alang-alang dah ada blog.


4. Blog lelaki mudah mendapat follower berbanding perempuan. Kenapa?
First, semua tahu. Golongan lelaki adalah golongan yang dah nak pupus sedikit berbanding perempuan. So, golongan blogger lelaki adalah 10 ganda lebih ramai dari perempuan [kajian sendiri] akan mendapat tarikan dari blogger perempuan yang memerlukan kasih sayang blogger lelaki dengan membaca entri blogger lelaki tersebut.Ok, ayat tak bole blah! Plus blogger lelaki ni kreatif(pompan pon kreatif), mereka suke menghias template lah, header lah guna adobe photoshope, adobe illustratoor, boom boom man?ha?tah apa nama benda alah tu. Lepas tu diaorang buat lah bisnes or entri yang menawarkan header percuma or contest yang hadiah nya header percuma, so ramai lah yang follow mereka untuk dapat header percuma. Contoh, dorang buat contest yang hadiah nya header percuma.satu kali kontest boleh dapat 50 follower lah contoh. Pastu dalam 2 bulan dia buat 4 kali contest. 50x4= ?? Kira sendri. WOW! banyak kan. BAgi lelaki yang kreatif lah. Yang tak kreatif ,  tapi hensem . Boleh jual muka. :)

5. Blog lelaki yang saya rajin masuk.

6. Jika saya seorang lelaki. Saya akan cakap pasal perempuan..HAHA. Perempuan kan kisah ape yang lelaki cakap berbanding perempuan cakap.  Pasal kesihatan. Kalau dah kahwin, cakap pasal tips-tips menjadi suami yang baik. =) . Elakkan bercakap pasal 21SX. HAHA

*ini adalah pendapat sendiri. tak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau sudah meninggal dunia!



4 comments:

Kumbang Jingga said... REPLY

sy tak letak pic kt blog sbb memang sy tak hensem hehe..kalau hensem cam hizami rahim ke, ben ashaari ke memang dh letak lama dh hehehe....sy buat blog bukan sbb nk buat duit tp lebih kepada hobi dn perkongsian ilmu atau personal life hehehe

SyedGraphiX said... REPLY

errr..err... man tua hensem? part tu mmg x stuju.. ehh jap2.. HANSAM? kalo hansam stuju laa. kalo HENSEM takkk! hahaha

APi said... REPLY

dalam semua tuh blog gua yang paling cabuk..
sobsobsob..=.='

muniraksasa (; said... REPLY

asal letak ABANG TUA HANSAM ? letak je ORANG TUA HANSAM, takyah jaga hati dia sangat, bukan dapat hamper punn. okayy bye. HAHA