Home

The Short Girls .

My photo
People call me mia or miah. An alter-ego. Certain things in here is a HISTORY!

Budak Budak PENDEK. Gua je tinggi.

My Baby Guitar :)

Lilypie First Birthday tickers

Monday, February 21, 2011

Tips Cik Noreh Mencari Pasangan Hidop.

Hello~~
Cik Noreh nak berkongsi satu tips mencari pasangan hidup.. (asal tetiba jadi noreh pulak ni?? dah keje menoreh ke hape??). Saya ni tak pernah couple-couple ni, sebab saya nak kawin terus..hehehehehehe..boleh kan?
 nak first pakwe saya punya pakwe teros jadi my first husband. Saya harap sangat boleh...aminnn..Doakan saya jugak ye?? korang sangat baik. Saya muda lagi, tapi saya nak kawin  cakap pasal kawin ni. Tak salah kan.. Mane tahu jodoh saya awal, saya bole kawin awal..(YEAY!)

Ni saya punye tips yang dikongsi oleh Sis saya yang dah kawin.. Bagi sesiapa yang tengah mencari pasangan hidup, boleh la baca saya punye post. Mane tahu kita boleh kongsi ke..kan?kan gediks2 girl....? Tapi ni tips cara saya, kalau tak suke, bukan masalah saya..kekekeekeke

  • Kalau nak cari suami atau lelaki cari yang sangat jaga solat Subuh dia. Mesti gediks2 girl tanya  kenapa nak yang jaga solat subuh je??solat lain nak campak mane??.. Ok, macam ni.. Biasanya bila mereka jaga solat subuh mereka, automatik mereka juga akan jaga solat -solat yang lain. Betol tak? Sebab solat subuh lah yang paling susah. Lagi -lagi anak bujang...Makkk kauuu..susah.. Kalau nak kejut , kena letak bom tepi telinga baru sedar. Mesti geediks2 girls tanya, macam mana nak tahu dia jaga solat dia ke tak kan?...Jawapannya, korang skodeng lah rumah dia. Ok bodoh punya jawapan. Ala, korang pandai-pandai la.Tu pon nak kena ajar ke?? Makan tak payah ajar pandai pulak.

  • Kalau saya, saya suka lelaki yang garang. Bukan garang yang setiap kali gadoh je, lelaki tu kasi penampor sbutir kat pipi,baling tong gas, baling pisau . Tapi saya suka yang tegas dan garang garang sikit.Oho, comel je. Tegas macam mana tu? contohnya, dia tegur saya bila saya salah. Dia marah cik bila cik taknak dngar cakap dia taknak pergi klinik walaupon sakit sikit je. Dia macam marah, sebenarnya dia merajuk. Olo, comel je. Contohnya, kalau saya keluar rumah tak pakai baju, dia marah Cik. Tak adalah Cik pakai Bra luar baju pon, dia still kata "Tak apa sayang"! (whatheheck) ... Tak suka yang panas baran jugak. Tapi maybe okay sebab kita punya marah akan berkurang sebab selalu mengalah.

  • Kalau saya, saya sukaaa sangat orang yang yang pandai senyum. Sebab saya ni jenis tak pandai sangat merajuk. Kalau saya merajuk, paling lama pon sehari lah kot. Mana tahu tengah-tengah marah ke suami, tiba-tiba dia buat senyum "comel, sweet.kiut" dia tu, terus hilang marah tak jadi marah. Haish!

  • Saya suka lelaki yang ada muscle. Bukan yang macam body builder tu., Tak suka sangat sebab saya ni kecik, body builder tu besa. Tak sesuai kot. Yang ade ketul sikit-sikit kat tangan tu ok dah..So that kalau ada orang nak mengorat saya, dia akan protect saya. Emm, comel je! ngee~~

  P/s : Akhir kata dari I, bila kita kahwin nanti, you masak, I makan. I imam, you makmum. I baca doa, you aminkan. You merajuk, I pujuk. Perfect, kan? " damn sweet ! ♥

7 comments:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said... REPLY

aahahaha~ cam penah dgr je tips tu ;)

Yang Comel,
Khumaera Ismail

Muhammad hamizan bin yusof said... REPLY

mmg betol tips yg sis ehem2 bg ni....mmg susah nk cr laki cmni skang..gudluck, and all the best.....

Encik Blogger said... REPLY

yes.. tips no satu tu settle.. hehehe..

Encik Blogger said... REPLY

opss.. no 2 pon settle..

Encik Blogger said... REPLY

haha.. tips no3 tu.. mmg tgh senyum nih... mari mari..kite kenal..

Encik Blogger said... REPLY

ade musle tp tak byk.. sedey.. tips no 4 kantoi.. =(

Encik Blogger said... REPLY

hehehe.. bersuka suka disini kjp..