Home

The Short Girls .

My photo
People call me mia or miah. An alter-ego. Certain things in here is a HISTORY!

Budak Budak PENDEK. Gua je tinggi.

My Baby Guitar :)

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 26, 2011

Tak cantik tak ada orang yang nak?





Assalamualaikum....Hari ni hari Rabu,bukan hari yang merapu tapi hari yang luar biasa...Kenapa luar biasa?? Sebab  saya rasa luar biasa dan hebat. Sebab?? Saya yang kontrol pemikiran saya.. Korang nak buat pon boleh..Belajar kawal minda gituh!


Entri kali ni nak tulis pasal perempuan/ lelaki yang selalu mengaku dirinya tak cantik dan tak ada orang yang nak. Lepas tu,sedih tahap melampau.


big girls don't cry


Wahai cik adik,cik abang,Uncle yang tak kahwin,Makcik yang menjanda (err,ada ke orang tua nak baca entri saya???)..


Kita tak patut susah hati dengan apa kita, siapa kita,peminat kita pasti ada.. Kita tak perlu risau bagaimana rupa kita,sebanyak mana harta kitasetinggi mana pangkat kita,macam mana bentuk badan kita,segemuk mana atau sekempis mana dompet kita,pandai ke,bodoh ke...semua ada peminatnya sendiri.


Benda ni betul, bukan pada perkra baik saja, perkara buruk pon ramai peminatnya. Kalau tak, takkan lah ada orang sanggup berkorban nyawa jiwa raga untuk benda jahat dan kerja dengan penjahat kan.
Wow,penjahat pon punya peminat kan.
Apatah lagi untuk perkara baik, kalau kita ni baik..mesti ramai yang berminat dan ingin jadi peminat. Betol tak?? So,jangan lah susah hati..


Alang-alang dah bercakap pasal benda baik dan jahat... saya nak amik sikit keratan dari satu Surah..




Firman Allah yang bermaksud: “Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik". [Surah al-Nur, ayat 26]




So,kalau kamu dah baik.. InsyaAllah bertemu jodoh dengan orang yang baik. Dan saya juga tengah berusaha menjadi seorang yang baik pada masa depan. InsyaAllah.....




Sebelum saya nak tutup entri,
saya nak kasi satu Quote yang biasa kamu semua dengar...


"... Perempuan yang cantik,biasanya akan mendapat lelaki yang tak berapa hensem,..Perempuan yang tak cantik pula biasanya akan mendapat lelaki yang hensem..."..


So,konklusinya???..Fikir sendiri...Tuhan kurniakan akal untuk berfikir..tak gitu???


beauty lies in the eyes of the beholder


So,jangan risau anda cantik atau tak.. yang penting anda tahu menjaga diri dan maintain the good virtue in yourself. Jangan jadi jahat pulak mentang-mentang saya cakap penjahat pon ada peminat....




*mujur saya tak cantik...


Ada sedikit petikan diambil dari buku "Nak Jadi Jadi"

8 comments:

Ujang9897 said... REPLY

takde org yg tak cantik dlm dunia nie..

Amira Anorah said... REPLY

yeah..cantik in their own way..

Gula-gula hati said... REPLY

Biar tak cantek kat luar, tapi cantek kat dalam...:)

do visit mine...
http://gulagulahati89.blogspot.com

^^

Amira Anorah said... REPLY

cantik itu subjektif..^^

GincoMerahJambu said... REPLY

cntekk is from inside

Amira Anorah said... REPLY

bila inside cantik..luar pon cantek kan??

... said... REPLY

as salam..
suka cantik tang iman dan amal ;)
rupa tu satu kelebihan.huhu

Amira Anorah said... REPLY

salam...
@ .. : betol2 ..iman itu penting..^^