Home

The Short Girls .

My photo
People call me mia or miah. An alter-ego. Certain things in here is a HISTORY!

Budak Budak PENDEK. Gua je tinggi.

My Baby Guitar :)

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 26, 2011

Apakah warna anda??


Tahu tak yang warna pemakaian korang mencerminkan perwatakan korang. Tak tahu lah sejauh mana kebenarannya kan.. Korang Checkidaud sendiri . Sini saya bagi beberapa warna,iaitu warna - warna asas + feveret colour saya.


manusia tanpa warna??
MERAH

  •  Lambang kemahuan atau kehendak yang sangat mendalam.
  •  Orang yang suka pakai pakaian merah lambang seorang yang aktif,produktif,selalu memandang kehadapan,suka bersaing,berani bertindak dan tekadnya besar.
  • seorang yang sangat berwibawa.
  • walaupun sering kali bergaul dan bersosial dengan lawan jenis tapi kamu still dapat menahan diri.
  • banyak orang meluahkan cinta, tetapi kamu selalu berfikir dan berfikir lagi..
  • tergolong dalam golongan yang sukar jatuh cinta...(ye ke?)


BIRU
:


  • Melambangkan kesetiaan,
  •  mudah memberikan perhatian,.
  •  mendampakan ketenangan dan ketenteraman.
  • mahir berkomunikasi
  •  dalam hal percintaan...cenderung kepada menyembunyikan perasaan.





HIJAU :



  • boleh dikatakan tergolong dalam kategori seorang yang sangat romantik..
  •  menyukai keindahan, menyenangi alan dengan udara yang nyaman.
  • seseorang yang memegang pada prinsip.
  •  dalam hal percintaan pula...mengidam-idamkan calon teman hidup yang penuh toleransi dan dapat dipercayai..





KUNING :



  • memiliki sifat optimis...huuu..
  • periang dan senang bergaul.
  • tidak memiliki penampilan yang muram.
  • warna yang mengungkapkan intelektual
  • suka menyenangkan orang lain
  • sukakan humor
  • suka buat orang ketawa
  • SETIA
  • sukakan kebebasan serta mementingkan kesihatan
  • senang cerita..seorang yang HAPPY gituh!




WARNA UNGU (VIOLET)

  • seseorang yang luar biasa orangnya..
  •  dalam menghadapi masa depan kamu tidak pernah ragu-ragu.apa yang dikerjakan kamu adalah yang terbaik..
  • pandai mengikuti perkembangan zaman.
  •  dalam percintaan...hanya mereka yang mempunyai mental yang kuat dapat mendekati dan menjadi kekasih kamu..

gelap...


WARNA HITAM
hitam itu menawan ==> kata rain
  • bagi mereka yang meminati warna hidup..mereka-mereka ni boleh dikatakan sebagai sangat lincah dalam hal-hal tertentu sahaja.
  • jika kamu berada dalam lingkugan yang tidak disukaii, maka kamu akan menjadi murung.
  • selalu berterampilan menarik dan rapi.
  • membuatkan yang muda kelihatan dewasa.
  • ramai orang cuba mengejar dan merebut cinta kamu... (wah..ramai peminat nih)

yummy..

coklat...
  • melambangkan keselamatan material dan kekayaan
  • kematangan dan bertanggungjawab
  • warna tanah yang menyimpan tenseterusnya memberi tenaga kepada pertumbuhan yang baru
  • melambangkan  keadaan merendah diri dan menjaga maruah.







jadi apakah warna anda?? sama tak?? Saya suka warna warni. Sebab tu saya punya blog penuh dengan pelangi punya colour  ^^..
Salam...




*ehsan beberapa laman web.


10 comments:

Ujang9897 said... REPLY

biru..hihi

Amira Anorah said... REPLY

wahhh..setia lah ni orang nya??hehehe

Soliha Md said... REPLY

1. "dalam hal percintaan...cenderung kepada menyembunyikan perasaan."
-ni mcm betul doh. HAHA.

2. "boleh dikatakan tergolong dalam kategori seorang yang sangat romantik.."
-errr, ye ke? geli bohhh. :DD

ALIASHUHAIMI said... REPLY

Ala, grey takde kea?

Nour Akmal said... REPLY

pink tak de ke?

salam ziarah dari sahabat blogger..=)

Amira Anorah said... REPLY

Soliha..: eley..pas kawin romantik la tu kot..hahaha..geli2 plak..XD

ALia : grey tarak la..awk campur hitam tu dgn sikit putih jd la grey..kira hitam je la sng..hehehe


Akmal : pink tarak la..sebab pink bukan warna asas..:P

... said... REPLY

as salam..
o..saya? nampaknya tiada dalam senarai.sebab saya sendiri main sarung baju tanpa melihat warnanya.sampaikan pernah sekali tersilap angkut baju kat ampaian.sekali pergi ke kedai, terpakai baju adik.adoi..malu betul pada hari itu

x_x"

Amira Anorah said... REPLY

aigoo~~mcm mana tu??hahaha..takkan tak nampak kaler langsung??wooww!!hahah
tak kecik ke pakai baju adik??

Amin Zakaria said... REPLY

hah ungu!

Amira Anorah said... REPLY

ye ke??wow..mcm saya..^^